Wzruszające chwile pod choinką, rodzinna atmosfera przy świątecznym stole, troska o to, by każdy prezent był staranie zapakowany – takie obrazy towarzyszą większości ludzi, kiedy przywołują na myśl okres Bożego Narodzenia. Jak wiadomo, idealne święta mają miejsce niezwykle rzadko – często zdarzają się bowiem jakieś drobne nieporozumienia, nietrafiony podarunek czy nieudana potrawa wigilijna. Niewątpliwie jest to jednak czas pełen wyjątkowych emocji i na tych emocjach właśnie bazują twórcy reklam.
Najlepsze reklamy bożonarodzeniowe opierają się na prostocie, nostalgicznym nastroju oraz pokazywaniu więzów rodzinnych. Ciepło kominka, urocze dzieci i nadal zakochani w sobie rodzice, powrót do domu ukochanego syna czy córki – to standardowe motywy przewodnie spotów emitowanych przy tej okazji. Poniżej przedstawiamy kilka emocjonalnych przekazów reklamowych ze świętami w tle.
Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis postawiła w jednym ze swoich świątecznych spotów na urocze bałwanki, a konkretnie parę śniegowych stworzeń. Pani bałwanek popadła w przygnębienie i musiała opuścić pana bałwanka. Dlaczego? I jak się skończyła ta, zdawałoby się mało wesoła, opowieść? Sprawdźcie tutaj.
Kolejna reklama wykorzystuje postać wzorowaną na uwielbianym przez dzieci Ciastku – tak, chodzi o tego z lukrowanymi guziczkami. W spocie Body Shop, ciasteczkowy stworek tworzy niezapomniane, wyjątkowe prezenty dla całej rodziny – a wszystko z naturalnych składników. Jak przebiegał „proces produkcji” kosmetyków i czy obdarowani byli zadowoleni? Zobacz.
Motywem przewodnim najnowszego spotu Apple są… oczywiście święta. W czasie 90 sekundowej reklamy możemy zapoznać się z możliwościami najnowszego iPhone’a. Najpierw widzimy rodzinę, która wyjeżdża na święta. Syn ma oczywiście nos w telefonie. Gdy cała rodzina idzie na sanki, piecze ciasteczka, walczy na śnieżki i cieszy się swoim towarzystwem, młody bohater jest niemalże „przyklejony” do iPhone’a. Wydaje się, że niespecjalnie interesuje go obecność bliskich. Okazuje się jednak, że… Trzeba to zobaczyć.
Wzruszające, zabawne, pełne ciepła – takie są, w znakomitej większości, reklamy świąteczne. Niektóre z nich przechodzą do kanonu spotów (np. słynna ciężarówka Coca-Coli), o innych pamiętamy tylko przez kilka dni. Od czasu do czasu warto się jednak nad nimi pochylić, a wszystko po to by stwierdzić, co tak naprawdę czyni święta niezwykłymi. I nie chodzi o nowego iPhone’a czy produkty z Body Shop pod choinką…