Na liście najatrakcyjniejszych studentów wśród amerykańskich studentów raczej bez niespodzianek. W pierwszej piątce Google, Apple, Disney, Ernst & Young i Deloitte.
Universum, firma konsultingowa specjalizująca się w employer branding, bada regularnie wizerunek pracodawców wśród studentów i pracowników różnych krajów. Właśnie został opublikowany raport z rynku amerykańskiego, skupiający się na atrakcyjności przedsiębiorstw w oczach studentów. 60 000 przepytanych przez badaczy studentów amerykańskich collage’y wypowiedziało się w kwestii wymarzonego pracodawcy.
Na liście królują znane firmy w przeważającej części z sektorów finansowego i nowych technologii. Po raz kolejny najbardziej pożądanym pracodawcą został wybrany Google, na drugim miejscu znalazł się Apple, trzecie przypadło koncernowi medialnemu skupionemu wokół studia Disneya. W pierwszej dziesiątce nie brakuje firm powiązanych z sektorem finansowym takich jak Ernst & Young, Deloitte, JP Morgan, PwC, Goldman Sachs czy KPMG. Pewnym zaskoczeniem jest wysokie, dwunaste miejsce Facebooka, który jest stosunkowo młodą organizacją. Prawdopodobnie na preferencje studentów wpłynęła kampania prowadzona przy okazji planowanego debiutu giełdowego.
Universum prowadzi badania atrakcyjności pracodawców w wielu krajach świata, w tym Polski. Raport z 2011 r. pokazuje, że polscy studenci mają nieco inne preferencje. Wymarzonym pracodawcą okazało się TVN, a w pierwszej dziesiątce nie zabrakło również PLL LOT i PKO Banku Polskiego, czyli firm, na które mocno wpływa skarb państwa. Czyżby polscy studenci byli bardziej konserwatywni w swoich preferencjach zawodowych?