Grupa inwestorów pod przewodnictwem japońskiego lidera rynku e-commerce zainwestuje w Pinterest 100 mln dolarów. Oznacza to wycenę całego portalu na poziomie 1,5 mld dolarów.
Pinterest wypłyną na szersze wody internetu stosunkowo niedawno. Jeszcze rok temu w serwisie było zarejestrowanych 2 mln użytkowników. Dziś ta liczba wynosi 20 mln, z czego większość to Amerykanie. Pinterest jest w efekcie trzecią, co do wielkości siecią społecznościową w USA (po Facebooku i Twitterze), wyprzedzając np. LinkedIn.
Rakuten Inc, która przewodzi grupie inwestorów dofinansowujących Pinterest, jest japońskim liderem rynku e-commerce. W związku z długotrwałą stagnacją gospodarki i słabymi perspektywami demograficznymi kraju kwitnącej wiśni, firma poszukuje okazji na rynku internetowym na całym świecie.
Dynamicznie rosnący Pinterest przyciągnął uwagę Japończyków, mimo braku istotnych przychodów. Jeszcze rok temu przy okazji wcześniejszej rundy finansowania Pinterest był wyceniany na 200 mln dolarów, co już wtedy budzi pewne kontrowersje. Po przejęciu Instagram za 1 mld dolarów przez Facebooka, inwestycja w Pinterest jest kolejną transakcją wyceniającą w miliardach, które nie tylko nie zarabia na siebie, ale nawet nie przynosi znaczących przychodów. Jak widać brak przychodów nie tylko nie przeszkadza w wycenie projektów internetowych, a wręcz staje się normą.
Należy zakładać, że inwestorzy wiedzą, co robią ze swoimi pieniędzmi. Z drugiej strony jednak, podobne argumenty można było usłyszeć pod koniec lat 90-tych XX w., w szczytowym momencie bańki dotcomów.
Czy Pinterest jest wart 1,5 mld USD? Liczba głosów: 4