Tłumy turystów w nadmorskich i górskich miejscowościach, wysokie temperatury, palące słońce oraz pojawiające się co jakiś czas burze dowodzą, że sezon wakacyjny rozpoczął się na dobre. Kiedy jedni odpoczywają, inni muszą pracować, co często prowadzi do niezadowolenia tych drugich. Co zatem zrobić, by wykonywać służbowe obowiązki z przyjemnością? Ciekawy wpis o tym, jak być szczęśliwszym w pracy – nie tylko w okresie letnim – opublikował na łamach portalu dla przedsiębiorców Inc.com, Geoffrey James.
Wspomniany człowiek jest poczytnym dziennikarzem, a także autorem wielu bestsellerów, takich jak: „The Tao of Programming”, „Business Wisdom of the Electronic Elite” oraz “Business Without the Bullsh*t: 49 Secrets and Shortcuts that You Need to Know”. Jego blog o tematyce biznesowej został nagrodzony przez Society of American Business Editors i American Society of Business Publication Editors. Oto 6 prostych rad Jamesa, które – wprowadzone w życie – mają szansę znacznie poprawić doświadczenia wynoszone z miejsca pracy.
Każdego ranka pomilcz przez minutę
W ramach porannej rutyny wykrój 60 sekund, by pobyć sam na sam ze sobą. Nie myśl o pracy, przeczytaj wiersz lub po prostu daj odpocząć umysłowi. Dzięki temu zyskasz dodatkową energię, którą będziesz mógł spożytkować przez resztę dnia.
Częściej się uśmiechaj
Uśmiech wysyła do mózgu sygnał zwiększający poczucie szczęścia. Ponadto uśmiechanie się jest zaraźliwe – jeśli Ty to robisz, inni też zaczynają się uśmiechać. A przecież milej jest pracować w wesołym towarzystwie.
Chwal samego siebie
Za każdym razem, gdy kończysz jakiś projekt, nawet jeśli jest to tylko małe zadanie, doceń siebie za jego sprawną realizację. Dzięki temu będziesz czuł się spełniony.
Świętuj, kiedy nauczysz się czegoś
Każdego dnia człowiek uczy się nowych rzeczy. Sztuka polega na tym, by rozpoznać, które z nauk są rzeczywiście nowe i potencjalnie ważne. Jeśli któregoś dnia posiądziesz taką wiedzę – to powód do radości i małego świętowania.
Ciesz się ludzką naturą
Ludzie robią bardzo dziwne rzeczy – w ich obliczu można być zirytowanym lub… rozbawionym. Irytacja czyni nieszczęśliwym, z kolei rozbawienie pomaga znaleźć kreatywne sposoby radzenia sobie z dziwactwami i wadami innych.
Dziękuj tym, którzy wykonują niewdzięczne zadania
Wiadomo, że regularnie należy dziękować współpracownikom i klientom. A co z innymi, którzy przyczyniają się do osiągania naszych celów? Woźni, ochroniarze, sprzątaczki, pracownicy biura obsługi klienta – wszyscy ci ludzie wykonują trudną pracą, jednak rzadko kto docenia ich wkład we właściwe funkcjonowanie firmy.
Rady Geoffrey’a Jamesa nie są bardzo odkrywcze, a niektórym mogą nawet wydawać się trywialne. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że często najtrudniej wpaść na najprostsze rozwiązania problemów, z którymi musimy mierzyć się każdego dnia, warto przemyśleć ich potencjał. Decyzję o wypróbowaniu opisanych rad pozostawiamy zatem naszym Czytelnikom.