Dla wielu kobiet stanowią obiekt pożądania. Niejedna marzy o tym, by stać się ich szczęśliwą posiadaczką. Co to takiego? Buty od Jimmiego Choo. Większość (zapewne mężczyzn) zapyta, co w nich wyjątkowego? Fanki marki odpowiedzą bez wahania – wszystko! W niezliczonej ilości par szpilek sygnowanych logo Jimmy Choo przechadzała się po nowojorskich ulicach Carrie Bradshaw – bohaterka popularnego serialu „Seks w wielkim mieście”. Obecnie buty tej marki są absolutnym „must have” każdej kobiety, która na poważnie interesuje się modą. A to przekłada się rzecz jasna na wyniki finansowe ich producenta.
Jak informuje BBC, firma jest wręcz „zachwycona”, rezultatami osiągniętymi w minionym roku. Roczny przychód netto wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 12%, kształtując się na poziomie 299 mln funtów. Do tak dobrych wyników w największym stopniu przyczyniło się duże zainteresowanie markowymi butami w Azji. Jimmy Choo otworzył nowe sklepy w Chinach, wzrosły również przychody generowane na rynku japońskim. Co ważne, firma produkuje nie tylko damskie, ale także męskie kolekcje obuwia, przy czym w obu kategoriach odnotowano lepsze niż rok temu wyniki.
Poza butami Jimmy Choo oferuje klientom również luksusowe akcesoria (np. torebki, szale, okulary, paski) oraz perfumy. W wydanym oświadczeniu, prezes firmy Pierre Denis podkreślił, że jest „bardzo zadowolony z rekordowych przychodów”, których źródłem są dobre produkty. Dodał również, iż skupienie się na projektowaniu i wytwarzaniu obuwia sprawiło, że Jimmy Choo dostarcza na rynek innowacyjne buty, które przyciągają do marki klientów z całego świata. W minionym roku firma otworzyła 9 nowych sklepów i odnowiła 6 swoich salonów.
Historia opisywanej spółki jest doskonałym przykładem na to, że nawet z małego zakładu obuwniczego można zbudować markę rozpoznawalną niemal na całym świecie. Od czasu powstania w 1996 roku, Jimmy Choo stworzyło globalną sieć dystrybucji obejmującą obecnie 120 sklepów w 34 krajach. Przez lata działalności, firma bez wątpienia stała się marką-ikoną na rynku dóbr luksusowych. Cieszy się uznaniem zarówno klientek z całego świata, ale również redaktorów opiniotwórczych magazynów modowych. Za projektowanie obiektów pożądania milionów kobiet odpowiada dyrektor kreatywna Sandra Choi.