Restauracje serwujące dania typu fast food szukają sposobów na przyciągnięcie klientów do swojej oferty. Zainteresowanie hamburgerami czy frytkami słabnie ze względu na to, iż konsumenci zwracają coraz baczniejszą uwagę na to, co jedzą. Problemy ma również gigant tej branży – McDonald’s. Firma wprowadza do menu kolejne pozycje, które mają zwiększyć sprzedaż w restauracjach sieci. Od lata, klientom 18 restauracji w okolicy Cleveland w Ohio proponuje się, obok tradycyjnych dań McDonald’s, klasyk amerykańskiej kuchni – makaron z serem.
Jak donosi CNN Money, fast foodowy gigant testuje rozszerzanie swojego menu o potrawy, które mają trafić w gusta wąskiej grupy odbiorców. Poproszona o komentarz rzecznika McDonald’s Lisa McComb powiedziała, że firma nieustannie poszukuje nowych sposobów na zaspokajanie potrzeb klientów. Za makaron z serem sprzedawany jako część zestawu dla dzieci Happy Meal, amerykańscy konsumenci muszą zapłacić 3 dolary. W cenę wliczone są również frytki, owoc i… kartonik mleka. Od listopada można także nabyć porcję makaronu oddzielnie, za jedyne 1,75 dolara.
McComb zapowiedziała, iż amerykański klasyk będzie serwowany w restauracjach sieci do lutego. Jeśli klienci będą chętnie zamawiać potrawę, być może zostanie ona wprowadzona do menu wszystkich punktów sieci w Stanach Zjednoczonych. Rzecznika zwraca jednak uwagę na fakt, że jest za wcześnie by spekulować na ten temat. Należy zauważyć, iż makaron z serem to nie pierwsza próba uatrakcyjniania oferty McDonald’s. W październiku gigant podjął decyzję o zlikwidowaniu ograniczeń czasowych w zakresie serwowania śniadań klientom w USA. W efekcie można je zamawiać przez cały dzień. Z kolei w Wielkiej Brytanii zaproponowano odwiedzającym placówki sieci hamburgery premium, przygotowywane na zamówienie.
W ramach Signature Collection skierowanej do prawdziwych smakoszy, oferowane są hamburgery BBQ, Spicy i Classic. Do ich przygotowania wykorzystywane są najwyższej jakości składniki, a kotlety z wołowiny wchodzące w skład hamburgerów są grubsze niż w standardowych wersjach. Co ciekawe, receptury produktów Signature Collection zostały opracowane we współpracy z szefami kuchni pracującymi w restauracjach z gwiazdkami Michelin. Koszt tego wyjątkowego hamburgera to ok. 7 dolarów za wersję z wykorzystaniem brioszki. W zestawie kosztuje on ok. 9 dolarów. Czy nowości poprawią wyniki fast foodowego restauratora?