Wyczucie czasu jest jedną z kluczowych umiejętności na drodze do sukcesu w biznesie. Podczas, gdy jedni toczą spory, na ile muzułmanie mieszkający w Europie powinni obnosić się ze swoją religią, inni przygotowują ofertę szytą na miarę nowych klientów. I to dosłownie. Włoski dom mody Dolce & Gabbana przygotował kolekcję hidżabów i abaji, którą chce zainteresować kobiety na Bliskim Wschodzie i nie tylko.
Jak informuje CNBC, Dolce & Gabbana przygotowuje się do wkroczenia na islamski rynek. Najnowsza kolekcja jest adresowana do muzułmanek i zawiera propozycje długich szat zwanych abaja oraz hidżabów, czyli chust zasłaniających włosy, uszy i szyję. Zdaje się, że Włosi jako jedni z pierwszych dostrzegli potencjał bliskowschodniego rynku i chcą wykorzystać rosnącą świadomość modową muzułmanek. Z jednej strony kobiety pragną żyć w zgodzie z zasadami wyznawanej religii, z drugiej jednak dbają o stylowy wygląd.
Zaprezentowane stroje są mieszanką skromnych, klasycznych krojów i błyszczących nadruków, koronek i kolorów. Caterina Minthe, redaktor zarządzająca portalu Style.com, gdzie opublikowano zdjęcia kolekcji, zwraca uwagę na precyzyjne wykończenie strojów, które jej zdaniem pozwolą kobietom poczuć się wyjątkowo, bez względu na różnice kulturowe.
Kolekcja została bardzo pozytywnie przyjęta przez Internautów, o czym świadczą między innymi komentarze pod wpisem jednego z projektantów, Stefano Gabbana, który opublikował zdjęcia kilku kreacji. Chociaż propozycja włoskiego domu mody już wzbudziła duże zainteresowanie, wciąż nie wiadomo, na wydatek jakiego rzędu powinny przygotować się przyszłe klientki i kiedy kolekcja będzie dostępna w sprzedaży.
W ostatnich latach w sklepach na Bliskim Wschodzie pojawiały się już pojedyncze kolekcje zachodnich spółek, takich jak DKNY, Tommy Hilfiger czy Mango, często sprzedawane w okresie ramadanu. Równocześnie analiza trendów sugeruje, że muzułmanki są gotowe na całoroczne zakupy w luksusowych butikach. Dlatego Dolce & Gabbana zamierzają na dobre zadomowić się na tamtejszym rynku, co z pewnością zachęci kolejne domy mody do podjęcia podobnego wyzwania.