Dla jednych to świetna zabawa, dla innych przejaw narcyzmu. Selfie, czyli rodzaj fotografii autoportretowej ma tylu zwolenników co przeciwników. Tymczasem okazuje się, że samodzielnie wykonywane zdjęcia, często publikowane na portalach społecznościowych, odgrywają ważną rolę marketingową. Przynajmniej dla Estee Lauder.
Jak podaje BBC, Estee Lauder, amerykańskie przedsiębiorstwo będące właścicielem takich marek jak Clinique, MAC i Bobbi Brown, ocenia, że moda na selfie prowadzi do wzrostu sprzedaży kosmetyków do makijażu. Od kilku lat spółka obserwuje zmianę preferencji klientek, które coraz chętniej kupują zwłaszcza szminki i podkłady do twarzy, co skutkuje dwucyfrowym tempem wzrostu sprzedaży tych produktów. Zdaniem specjalistów istotny wpływ na wyniki sprzedażowe ma rosnąca popularność selfie, ponieważ makijaż jest gwarancją atrakcyjnego wyglądu na zdjęciu, które może być zrobione w dowolnym miejscu i momencie.
Dodatkowo odpowiednio wykonany makijaż pozwala na wyrażenie emocji i nastroju. Stąd rośnie również zainteresowanie internetowymi poradami na tzw. vlogs, czyli wideoblogach, a wraz z nim sprzedaż kosmetyków w sieci. Wykorzystując tę tendencję Estee Lauder nawiązał współpracę ze znaną wideoblogerką, Lilly Singh, której publikacje w serwisie YouTube śledzi około dziewięć milionów użytkowników. Będąc twarzą marki Smashbox, Singh przyciągnęła wielu klientów, którzy szukają wskazówek na temat makijażu.
Co ciekawe, makijaż przestaje być domeną wyłącznie kobiet. Niszą, do której Estee Lauder dotarł za pośrednictwem amerykańskiej modelki Amber Rose jest środowisko fanów drag queen – mężczyzn, którzy przy użyciu efektownych ubrań i mocnego makijażu karykaturalnie odgrywają postaci kobiece. Dla spółki, instagramowe konto Rose jest doskonałym kanałem promocji kosmetyków dedykowanych nie tylko paniom.
Umiejętność szybkiego wykorzystania możliwości, jakie stwarza Internet okazuje się być dla Estee Lauder kluczem do biznesowego sukcesu. Selfie czy aktywność wideoblogerek to tylko przykłady współczesnych trendów, które otwierają drogę do poprawy wyników sprzedażowych.