Południowokoreański producent elektroniki Samsung Electronics prognozuje, że zyski firmy wzrosną w pierwszym kwartale roku o 53%, osiągając 8,7 biliona wonów (7,7 mld dolarów). W zeszłym roku w tym samym okresie firma zanotowała zysk w wysokości 5,7 biliona wonów. Prognozy są obiecujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że pierwszy kwartał roku nie należy z reguły do najlepszych pod względem sprzedaży. Ostateczny raport firma ma ogłosić 26 kwietnia.
Samsung zawdzięcza swój sukces finansowy rosnącej sprzedaży smartfonów linii Galaxy. Dzięki wspomnianym produktom, firma stała się światowym liderem w sprzedaży urządzeń mobilnych tego typu, wyprzedzając w 2012 roku Apple. Jak podaje CNN, południowokoreański producent sprzedał w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku prawie 70 milionów smartfonów, a amerykański konkurent jedynie 30 milionów. Apple wciąż prowadzi pod względem generowanych zysków, ale to również może się wkrótce zmienić, ponieważ Samsung produkuje już połowę podzespołów do swoich urządzeń. Pozwoli to firmie osiągać wyższe zyski przy zachowaniu atrakcyjnej ceny sprzętu.
Do sukcesu koreańskiej firmy przyczyniła się również poprawa sytuacji na rynku układów pamięci (Samsung jest największym na świecie producentem kart pamięci), a także zwiększone zainteresowanie smartfonami niższej klasy w krajach rozwijających się. Samsung ma w swojej ofercie ponad 30 modeli z różnych segmentów cenowych, podczas gdy oferta Apple opiera się na jednym modelu z wyższej półki.
Analitycy są zgodni, że wyniki Koreańczyków w drugim kwartale roku będą jeszcze lepsze. Pod koniec miesiąca do sklepów trafi bowiem Samsung Galaxy S4, który ma być prawdziwym hitem. Seo Won-Seok, analityk z Korea Investment & Securities uważa, że firma Samsung w drugim kwartale roku sprzeda 22 miliony modeli Galaxy S4 i zanotuje zyski w wysokości 10 bilionów wonów. Na razie nie wydaje się, żeby jakakolwiek firma miała szansę zagrozić Samsungowi. Galaxy S4 już został ogłoszony najpoważniejszym konkurentem dla iPhone’a 5 firmy Apple.
Samsung Electronics od dłuższego czasu umacnia swoją pozycję na rynku, pozostawiając konkurencję daleko w tyle zarówno pod względem sprzedaży smartfonów, jak i tradycyjnych telefonów komórkowych. Firmie udało się przełamać przyzwyczajenia konsumentów dotyczące wybieranych marek, dzięki czemu spadła liczba fanów Nokii czy Apple. Kierownictwu Samsunga należy zatem pogratulować skutecznej strategii.