“Obserwowałam ludzi zaczynających od zera, którzy zdołali osiągnąć sukces w biznesie. To, samo w sobie, było dla mnie motywujące” – zdradza w rozmowie z CNBC Jennifer Wright-Laracy, współzałożycielka GreenBox. Amerykanka zrezygnowała z kariery w finansach, by zająć się produkcją… opakowań na pizzę.
Wright-Laracy przez ponad dekadę pracowała w branży finansowej, dla takich korporacji jak na przykład Citigroup. Kryzys ekonomiczny z 2008 roku zmobilizował ją do dalszej edukacji, dzięki czemu zdobyła tytuł MBA na Columbia Business School. Właśnie wtedy zaostrzył się jej apetyt na osiągnięcie sukcesu w biznesie, ale już nie w finansach. Szansą na rozpoczęcie nowej kariery było zaangażowanie w tworzenie projektu nowatorskiego opakowania na pizzę, którego wieko można podzielić na cztery talerze, a spód przekształcić w małe pudełko na niedojedzone kawałki pizzy. Oczywiście opakowanie jest wykonane z tektury falistej, która bez trudu może zostać poddana recyklingowi.
Wright-Laracy oddała się w pełni nowemu zajęciu w 2009 roku, kiedy razem z pomysłodawcą Williamem Walshem i Nedem Kensingem założyła spółkę GreenBox. Do jej obowiązków należała promocja nowego patentu, stworzenie biznesplanu (nota bene był on równocześnie projektem umożliwiającym zaliczenie jednego z przedmiotów na studiach) oraz pozyskanie wsparcia finansowego. Spółka wystartowała na dobre w 2010 roku za sprawą wpisu znanego aktora, Ashtona Kutchera, na jednym z portali społecznościowych, w którym chwalił pomysł oryginalnego pudełka. Od tamtego czasu GreenBox systematycznie zyskuje popularność, a wzrost jest szacowany na 40 proc. rocznie. Przedsiębiorstwo dysponuje 12 zakładami produkcyjnymi, gdzie realizuje zamówienia dla takich sieci jak QuikTrip, Cumberland Farms, Whole Foods Market i Hyatt Regency oraz dla lokalnych pizzerii.
Amerykanka radzi, aby zaczynając swoją przygodę z biznesem zawsze odrabiać pracę domową analizując sytuację na rynku, wierzyć w siebie, a także pokonać strach przed zadawaniem pytań. Dzięki temu można uniknąć kosztownych błędów.