Niedawno informowaliśmy o zakończeniu współpracy pomiędzy Chelsea F.C. a Adidasem. Klub nie musiał długo czekać, by znaleźć nowego sponsora – od lipca 2017 roku na koszulkach zawodników będzie widniało logo Nike’a.

Według źródeł, na które powołuje się serwis Bloomberg, Chelsea i Nike uzgodnili warunki współpracy, a umowa będzie drugą pod względem wartości w historii angielskiej piłki nożnej. Począwszy od 2017 roku, przez kolejnych dziesięć lat, amerykański producent sprzętu sportowego zapłaci 87 milionów dolarów za sezon, by ubrać zawodników drużyny z Premier League. Chcąc podpisać kontrakt ze spółką Nike, Niebiescy musieli zapłacić ponad 50 milionów euro za przedterminowe zakończenie umowy z Adidasem, która miała obowiązywać jeszcze przez siedem lat. Klub był związany z niemieckim producentem od 2006 roku.

Ustalenia z Niemcami zobowiązują Chelsea do nie ujawniania planów rozpoczęcia współpracy z innymi sponsorami przed upływem umówionego czasu. Nic więc dziwnego, że Steve Atkins, dyrektor ds. komunikacji Chelsea, odmówił skomentowania doniesień na temat rozmów z amerykańskimi partnerami, a prezentacja koszulek z logo nowego sponsora jest zaplanowana dopiero na lipiec przyszłego roku, kiedy to umowa między klubem a Adidasem oficjalnie wygaśnie.

Dla sponsorów współpraca z Chelsea to szansa na znakomitą promocję, zwłaszcza, że drużyna zdobyła cztery tytuły mistrzowskie Premier League, a w 2012 roku zwyciężyła Ligę Mistrzów UEFA. Klub wspierają kibice na całym świecie, szczególnie z Azji. I tylko Manchester United, któremu Adidas co sezon płaci 75 milionów funtów za możliwość ubierania zawodników, a Chevrolet w 2012 roku zobowiązał się wpłacić do roku 2021 blisko 560 milionów euro, by móc umieścić swojego logo na koszulkach piłkarzy, może poszczycić się większymi sukcesami komercyjnymi niż Chelsea.