Brytyjski ekskluzywny dom mody Burberry potwierdził ostatnio, że popyt na rynku chińskim na oferowane przez firmę produkty gwałtownie spadł. Mimo to akcje przedsiębiorstwa zyskały na wartości o 13%. Taki stan rzeczy Burberry zawdzięcza wysokiemu poziomowi sprzedaży na pozostałych rynkach. Całkowite przychody za ostatnie pół roku (liczone do września) wzrosły o 8% w stosunku do ubiegłorocznych wyników i wyniosły 883 mln funtów.
W wydanym oświadczeniu przedstawiciel Burberry zapowiedział także, że firma zamierza sprowadzić z powrotem do Wielkiej Brytanii działalność jednostki biznesowej zajmującej się produkcją perfum i kosmetyków. Jest to równoznaczne z tym, że od kwietnia przyszłego roku przejmie od licencjobiorcy Interparfums, kontrolę nad logistyką i dystrybucją swoich produktów.
Na początku września akcje Burberry spadły o 19%, wkrótce po tym jak wskutek spowolnienia wzrostu gospodarczego w Chinach firma zaniżyła swoją prognozę zysków. Słabe wyniki mają być powodowane w głównej mierze nieoczekiwanym osłabieniem chińskiej gospodarki. Czwartkowe odbicie cen akcji Burberry zostało wywołane między innymi wypowiedziami dyrektor zarządzającej Angeli Ahrendts. Przyznała ona, że tempo sprzedaży w Chinach rzeczywiście spadło w segmencie młodzieżowym 3 miesiące temu, ale wynik w ostatnim kwartale nadal jest minimalnie, ale jednak, dodatni. Dodała również, że na podstawie ostatniego kwartału nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy roczne wyniki sprzedaży osiągną oczekiwany poziomu. Mimo odbicia, ceny akcji nadal plasują się poniżej pułapu sprzed opublikowania zaniżonej prognozy zysków.
Światowa sprzedaż Burberry w ostatnim kwartale wzrosła o 1% w porównywalnych sklepach, które działają przynajmniej od roku. Trzy miesiące wcześniej wzrost ten wyniósł 6%. Zdaniem dyrektor Ahrendts w bardziej wymagającym środowisku – na rynkach w Hongkongu, Niemczech i Francji – luksusowa marka radzi sobie całkiem nieźle. Szczególnie dobre wyniki osiąga w branży męskiego krawiectwa i akcesoriów. Firma zapowiedziała kontynuację ekspansji – zamierza zwiększyć posiadane powierzchnie sprzedażowe o 14%. W ciągu ostatnich 6 miesięcy Burberry otworzyło 13 nowych flagowych sklepów, m.in. w Mediolanie, Rzymie, Hongkongu i Londynie.