W każdym kraju i niemal w każdym mieście są takie miejsca, które mieszkańcy darzą szczególnym sentymentem – ze względu na ich bogatą historię czy wygląd. Paryżanie mają Wieżę Eiffela, Berlińczycy Bramę Brandenburską, a Warszawiacy pomnik Warszawskiej Syrenki. Dla Nowojorczyków jednym z takich miejsc jest luksusowy hotel Waldorf Astoria, powstały z połączenia dwóch otwartych pod koniec XIX wieku hoteli. Legendarne miejsce zmienia właściciela – chińska grupa Anbang Insurance Group Co Ltd kupuje hotel od filii Hilton Worldwide Holdings Inc.
The Guardian informuje, że kwota transakcji opiewa na 1,95 mld dolarów. W ramach zapewnienia zawarcia umowy Anbang zapłaci 100 mln dolarów kaucji oraz spłaci ciążący na hotelu kredyt hipoteczny, o wartości 525 mln dolarów. Co ważne, przez najbliższe 100 lat obiektem zarządzać będzie w dalszym ciągu Hilton Worldwide Holdings Inc. CEO hotelowej sieci, Christopher J. Nassett powiedział, że jego firma jest „bardzo podekscytowana nawiązaniem długoterminowych relacji biznesowych z Anbang”. Podkreślił, że dzięki zawartej umowie Waldorf Astoria odzyska swój blask i „będzie dla przyszłych pokoleń marką reprezentującą standardy światowej klasy”.
Głównym polem działalności nowego właściciela, firmy Anbang z siedzibą w Pekinie, są ubezpieczenia. Przedsiębiorstwo obsługuje około 20 mln klientów, a zatrudnionych jest w nim 30 tys. pracowników. Aktywa Anbang są wyceniane na 113 mld dolarów. Z kolei Hilton Worldwide Holdings Inc zarządza ponad 4200 obiektów w 93 krajach na całym świecie. Kupujący będą musieli przeprowadzić w hotelu remont, aby przywrócić go do „historycznej świetności”. A jest co remontować – powierzchnia Waldorf Astoria to 60 tys. stóp kwadratowych.
Legendarny hotel był uznawany za najlepszy i najbardziej luksusowy przez założyciela znanej na całym świecie sieci Hilton, Conrada Hiltona. Według doniesień amerykańskiej prasy, pieniądze pozyskane ze sprzedaży obiektu mają być wykorzystane do kupna kolejnych hoteli na terenie Stanów Zjednoczonych. Zamknięcie Waldorf Astorii zaplanowano na Sylwestra, ale specjaliści uważają, że finalizacja sprzedaży może potrwać do 31 marca 2015 r. Ciekawe, co o przejęciu hotelu przez chińską firmę sądzą Nowojorczycy…