Jeszcze kilkanaście lat temu podróż z Francji do Wielkiej Brytanii, przy wyborze innego środka transportu niż samolot, była bardzo uciążliwa. Od czasu uruchomienia tunelu pod kanałem La Manche, przeprawa jest dużo przyjemniejsza, ale nie należy do tanich. Jednak mimo wysokich cen chętnych najwyraźniej nie brakuje. W wydanym dzisiaj oświadczeniu zarządzająca tunelem grupa Eurotunnel poinformowała, że w minionym roku obrachunkowym osiągnęła po raz pierwszy w historii przychody na poziomie blisko 1,1 mld euro. To wartość o 12% większa, niż w roku 2012.
Rekordowy – jak na ten podmiot – wynik, był możliwy dzięki dobremu funkcjonowaniu spółek zależnych. Europorte, spółka zajmująca się przewozami kolejowymi, osiągnęła przychody rzędu 238,5 mln euro. Z kolei przychody operatora promowego MyFerryLink w ciągu roku wzrosły z 7 do 74,3 mln euro. Szybkimi pociągami pod kanałem La Manche podróżowało w ciągu ubiegłego roku ponad 10 mln pasażerów. Wzrosła również liczba samochodów osobowych i autokarów, które skorzystały z tunelu – odpowiednio o 2 i 9%. Mniejszy ruch odnotowano w przypadku aut ciężarowych – liczba obsługiwanych pojazdów spadła o 7% rok do roku.
Zarządzający tunelem są zadowoleni z rezultatów. W wywiadzie dla BBC Jacques Gounon, prezes i dyrektor generalny grupy powiedział, że „mimo bardzo wymagającej sytuacji na rynku, Eurotunnel odnotował rekordowy rok”. Analitycy zwracają szczególną uwagę na sytuację spółki MyFerryLink. Rozpoczęła ona swoją działalność w 2012 po tym, jak upadłość ogłosiło SeaFrance, od której Eurotunnel wykupił trzy promy. Następnie wynajął je niezależnej firmie SCOP SeaFrance. W czerwcu 2013 r. Komisja ds. Konkurencji Zjednoczonego Królestwa wydała decyzję nakazującą wstrzymanie usług promowych MyFerryLink, które uznano za zagrożenie dla wolnej konkurencji. Eurotunnel odwołał się od niekorzystnego rozstrzygnięcia do Sądu Apelacyjnego ds. Konkurencji i sprawę wygrał. Wyrok zobowiązuje Komisję do ponownego rozpatrzenia sprawy, na co ma czas do końca kwietnia.
Jak widać mimo podnoszących się co jakiś czas głosów o zbyt wysokich opłatach za przejazd, tunel nie traci na popularności. Od czasu uruchomienia swoją podróż nim odbyło ponad 325 mln pasażerów. W ciągu ostatniego roku ceny akcji grupy wzrosły o 31%. Koncesja Eurotunnel na działalność w obrębie kanału La Manche jest ważna do 2086 roku.