Kiedy kilka lat temu na nasz rynek wchodziły firmy oferujące zakupy grupowe, wydawało się, że oto otwiera się nowa era w handlu i usługach. Jednym z liderów tego rynku był Groupon, który błyskawicznie zdobywał popularność, przyciągając zarówno drobny biznes jak i ogromne rzesze klientów, którzy polowali na wyjątkowe okazje.
Po okresie zachłyśnięcia się nowością jaką były zakupy grupowe, przyszła jednak stagnacja. Dla Groupona zarówno wyczerpywanie się początkowego impetu stanowiącego swoisty „bonus” za nowe pomysły na handel, jak i rosnąca konkurencja na rynku zakupów grupowych stanowiły początek kłopotów. W 2011 roku, kiedy akcje Groupona debiutowały na giełdzie, ich cena kształtowała się na poziomie 20 dolarów za sztukę. Na początku tego roku było to natomiast zaledwie 2,15 dolara za akcję. Okazuje się, jednak, że znaleźli się inwestorzy, którzy w Grouponie dostrzegli potencjał i postanowili dać firmie drugie życie…
Prywatny fundusz inwestycyjny Atairos Management poinformował w ostatnich dniach o zainwestowaniu w Groupon 250 milionów dolarów. Na wieść o tym, akcje firmy podrożały o 12% i ich cena kształtuje się obecnie na poziomie 4,40 dolarów za sztukę. Firma zamierza wykorzystać uzyskane środki na inwestycje i częściowy wykup własnych akcji. Jak powiedział szef Groupona Rich Williams cyt. „partnerstwo z Atairos umożliwi naszej firmie przyspieszenie zmian, które trwają od dłuższego czasu i których efektem będzie zbudowanie firmy obecnej nawet w najmniejszych społecznościach. Naszą ambicją jest, aby pierwszym odruchem ludzi, którzy planują swoje zakupy, wizytę w kinie czy w restauracji, było otwarcie strony Groupona i wyszukanie tam najlepszej oferty.”
Atairos Management to firma powstała za kwotę 4 miliardów dolarów, pochodzących ze środków największego amerykańskiego operatora telewizji kablowej Comcast. Szefem Atairos jest Michael Angelakis–były dyrektor finansowy Comcast, który obecnie dołączy do zespołu dyrektorów Groupona. W zamyśle szefostwa Atairos, połączenie potencjałów obu firm powinno stworzyć nową jakość. Wskazuje się przy tym na doświadczenie Groupona na małych rynkach lokalnych i ogromną sieć abonentów Comcast, które to czynniki w opinii Neila Smit’a–szefa Comcast cyt. „dadzą nam siłę, aby docierać z naszymi produktami do wielomilionowej rzeszy klientów”.