Holenderskie przedsiębiorstwo piwowarskie, Heineken, wypracowało znakomite wyniki w pierwszej połowie tego roku. Zaskoczeni są nawet analitycy, którzy spodziewali się, że zysk operacyjny spółki wyniesie 1,76 miliarda euro. Tymczasem z najnowszego oświadczenia browaru wynika, że zysk przekroczył 1,8 miliarda euro.
Pierwsza połowa tego roku była dla Heinekena bardzo udana. Browar odnotował wzrost zarówno pod względem liczby sprzedanych napojów, przychodów, jak i zysków. Spółka przyznaje, że lepsze od oczekiwanych wyniki są między innymi rezultatem późnego terminu świąt Wielkanocnych oraz ciepłego początku lata. Co więcej, swój udział w osiągnięciu imponujących wyników miały wszystkie obsługiwane przez Heinekena regiony świata.
O ile w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż w Afryce i obu Amerykach spadła, od kwietnia tendencja odwróciła się. Jak informuje serwis CNBC, wzrost sprzedaży w Etiopii i Republice Południowej Afryki zrównoważył spadek w Nigerii, zaś wysoka sprzedaż w Meksyku była przeciwwagą dla niższych wyników wypracowanych w Brazylii. Nie zawiódł Wietnam, który jest jednym z ważniejszych rynków spółki, a także Europa, gdzie sprzedaż wzrosła we Francji, we Włoszech, w Hiszpanii i w Portugalii.
Półroczne podsumowanie świadczy o mocnej pozycji Holendrów. Spółka spodziewa się, że sprawozdanie roczne będzie równie miłą niespodzianką dla inwestorów. Biorąc pod uwagę, że w drugiej połowie roku przypadają miesiące wakacyjne, kiedy spożycie piwa rośnie, zapowiedzi Heinekena są obiecujące.