Najbardziej znana sieć sklepów meblowych na świecie umożliwia testowanie produktów w swoich salonach. Wydaje się, że niektórzy wzięli sobie tę możliwość za bardzo do serca. Ostatnio w mediach pojawiły się bowiem informacje o tym, iż IKEA ma problem z nastolatkami, którzy chowają się w różnych rejonach sklepów i zostają tam aż do zamknięcia placówek, by później nielegalnie w nich przenocować.

W 2016 roku odnotowano 10 takich przypadków na całym świecie – w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Szwecji, Japonii, Australii i… Polsce. Jak informuje BBC, moda na nielegalne nocowanie w sklepach IKEA została zapoczątkowana przez dwóch belgijskich youtuberów. W sierpniu zamieścili oni na portalu filmik dokumentujący ich noc w jednym z salonów. Nagranie, na którym widać, jak świetnie bawili się, m.in. skacząc po łóżkach, zanotowało 1,7 mln wyświetleń.

Nastolatkowie, tuż przed zamknięciem sklepu, schowali się w szafie, w której przesiedzieli 3 godziny, aby uniknąć wykrycia ich obecności. Schowali się w niej ponownie przed otwarciem salonu i wyszli dopiero po pewnym czasie, niezauważeni przez ochronę. Dwie czternastolatki ze Szwecji nie miały tyle szczęścia i po nielegalnej nocy w sklepie IKEA w Jonkoping, zostały złapane. Jednak placówka zdecydowała się nie wnosić formalnych zarzutów przeciwko dziewczętom, ze względu na ich młody wiek.

Rzecznik IKEA w Wielkiej Brytanii powiedział, że firma jest wdzięczna za zainteresowanie jej salonami, jak również za to, iż ludzie chcą w nich zdobywać różne zabawne doświadczenia. Podkreślił natomiast, że dla wszystkich sklepów IKEA najważniejsze jest bezpieczeństwo klientów i pracowników, dlatego też nie ma przyzwolenia na nocowanie w nich. Z kolei rzecznik sieci w Szwecji stwierdził, że nocna zabawa w sklepie IKEA jest przereklamowana, gdyż oznacza długą noc spędzoną nieruchomo i ryzyko ściągnięcia na siebie kłopotów z prawem.

Ciekawe czy nielegalne nocowanie w salonach IKEA to rzeczywiście pomysł youtuberów czy ciekawa akcja promocyjna ukierunkowana na wywołanie zainteresowania młodszej klienteli oraz szumu medialnego?