Wielu początkujących rekinów biznesu rozpoczyna przygodę z prowadzeniem własnej firmy bez uprzedniego rozpisania planu działania. Często wynika to po prostu z niewiedzy, jak się za niego zabrać. Problem ten zauważyli twórcy serwisu dla przedsiębiorców Inc.com i postanowili pomóc go rozwiązać. Na łamach portalu opublikowano broszurę All Systems Grow. Growth, Built to Scale, w której zaprezentowano wskazówki jak opracować skalowalny plan marketingowy. Dzięki realizacji zawartych w nim działań, firma powinna osiągać wyznaczone cele. W dzisiejszym wpisie prezentujemy pierwszą część porad.
Elastyczność kluczem do sukcesu
Rozpoczęcie własnej działalności nie stanowi szczytu ambicji przedsiębiorcy, jest raczej punktem wyjścia do dużo bardziej znamienitych dokonań. Każdy kto chce osiągnąć sukces w prowadzeniu biznesu myśli o nim nie tylko w kategoriach teraźniejszości, ale przede wszystkim przyszłości. Prognozowanie „co by było gdyby” jest kuszące, jednak trzeba pamiętać o tym, by być przygotowanym na sytuację, gdy przewidywania staną się faktem. Jeśli opracowany plan marketingowy jest elastyczny i skalowalny, firma będzie w stanie w szybki i efektywny sposób reagować na zmieniające się warunki.
Doskonal proces, a nie plan
Pogódź się z tym, że nie jest możliwe przewidzenie każdej sytuacji, w jakiej może znaleźć się Twój biznes. Nie istnieje po prostu coś takiego jak plan doskonały. Tak naprawdę nie tyle sam plan, lecz właściwy proces planowania marketingowego pozwala na elastyczność. A w zasadzie kultura nieustannego planowania.
Stwórz zestaw narzędzi do ekspansji rynkowej
Myślenie w kategoriach perspektywicznych jest ważne, bo pozwala ustalić, w jakim kierunku powinna zmierzać firma. Tymczasem równie ważny aspekt stanowi opracowanie zestawu narzędzi, z pomocą których plan zostanie efektywnie wdrożony.
Czynnik relacyjny
Społeczności rozdają karty we współczesnym świecie. Trzeba sobie zatem zdać sprawę z roli, jaką w wymianie informacji i kształtowaniu relacji z otoczeniem odgrywają media społecznościowe. Budowanie wizerunku firmy godnej zaufania w kontaktach z dotychczasowymi klientami, może stać się najlepszym sposobem na rozwijanie działalności. Dzięki zamieszczaniu przez konsumentów dobrych opinii na łamach serwisów społecznościowych, zyskasz nie tylko w kategoriach PR-owych, ale także finansowych. Kształtuj relacje i buduj sieci, co pozwoli na analizowanie sytuacji pod kątem nowych możliwości rozwoju.
Kolejne rady już wkrótce.