W ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy pierwszą część porad dotyczących opracowania planu działań marketingowych przy tworzeniu firmy. Dla przypomnienia, zostały one opracowane przez portal dla przedsiębiorców Inc.com i zebrane w broszurze All Systems Grow. Growth, Built to Scale. Dzisiaj przyszedł czas na drugą i zarazem ostatnią część wskazówek, których wykorzystanie powinno przełożyć się na sukces młodych biznesmenów i ich przedsiębiorstw. Oto one.
Oceń swoje zasoby
Zdaniem specjalistów, powinno poświęcać się tyle samo uwagi szansom i zagrożeniom dla rozwoju firmy, jak i ocenie wewnętrznych zasobów organizacji, które są do niego potrzebne. Ową ocenę trzeba powtarzać za każdym razem, kiedy podejmuje się decyzję o wejściu na nowy rynek czy wprowadzeniu do oferty kolejnego produktu lub usługi. Należy zastanowić się, jakie dodatkowe koszty trzeba będzie ponieść z tego tytułu, czy dysponuje się odpowiednim personelem, czy też konieczne będzie zatrudnienie nowych pracowników, itd. Budżet to jedna sprawa, nie można jednak zapominać o innych zasobach potrzebnych do realizacji strategii.
Pamiętaj, by Twój przekaz marketingowy był odpowiednio ukierunkowany
W miarę jak rośnie rozpoznawalność i umacnia się reputacja firmy trzeba upewnić się, że przekaz marketingowy dotrzymuje im kroku, odzwierciedlając to, że najważniejsi są dla niej lojalni klienci. Niemniej ważne jest zwrócenie uwagi na atrybuty, które wyróżniają Twoją ofertę od konkurentów oraz upewnienie się co do wiedzy na temat aspektów przyciągających i zatrzymujących stałych klientów. Tak naprawdę spostrzeżenia konsumentów i ich spojrzenie na Twój biznes pomogą zweryfikować to, czy przekaz, który do nich dociera, rzeczywiście ukazuje firmę tak, jak chcesz.
Zamień wizję w przekonanie
Przekonanie klientów do organizacji i zyskanie ich zrozumienia dla funkcjonowania Twojej firmy jest bardzo ważne. Oba te czynniki mogą sprawić, że stanie się ona częścią lokalnej społeczności. Dzięki temu zbudujesz lepsze, a co ważniejsze trwalsze relacje z Twoimi nowymi klientami.
Każdy z opisanych elementów ma do odegrania ważną rolę w upewnieniu się, że dysponujesz zasobami i narzędziami niezbędnymi do realizacji strategii marketingowej firmy. Oczywiście poza nimi przyda się rzecz jasna dobry pomysł i odrobina szczęścia…