Często bywa tak, że dziecięce marzenia stają się inspiracją do całkiem poważnych przedsięwzięć biznesowych. W historii brytyjskiego małżeństwa Rebeki i Tristana Mayhew nie do końca były to marzenia dziecięce, gdyż na pomysł świetnie prosperującego dziś biznesu wpadli już w wielu dojrzałym. Branża w której rozpoczęli działalność ma jednak wiele wspólnego z chłopięcymi marzeniami o zostaniu królem małp, czyli Tarzanem.
W 2001 roku podczas spędzania wakacji we Francji Rebecca i Tristan Mayhew zafascynowali się parkiem linowym–atrakcją, gdzie turyści mogli odbywać podniebne spacery wśród koron drzew i pokonywać kolejne przeszkody, zupełnie jak filmowy Tarzan. W Wielkiej Brytanii podobnych rozrywek można było ze świecą szukać, więc szybko postanowili, że czas porzucić swoje etatowe zajęcia i założyć firmę oferującą spełnienie marzeń o zostaniu Tarzanem. W ten sposób powstał Go Ape.
Początki jak to zazwyczaj bywa były trudne. Zaciągnięte kredyty nie wystarczyły na uruchomienie firmy, więc trzeba było sprzedać dom. Jak mówi Tristan cyt. „na początku popełniliśmy też parę błędów finansowych, które wynikały z braku naszego doświadczenia w tej dziedzinie i był taki moment, gdy dla utrzymania płynności firmy, musieliśmy pożyczać pieniądze od rodziny i znajomych”. Na szczęście małżeństwo Mayhew trafiło z uruchomieniem firmy we właściwy czas. Szybko okazało się, że chętnych do nietypowej rozrywki jest więcej niż jest w stanie zaoferować pierwszy park linowy Go Ape, który powstał w Thetford Forest Park na granicy hrabstw Norfolk i Suffolk. W ciągu kilku następnych lat od uruchomienia pierwszej lokalizacji powstały dalsze parki i obecnie działa ich już 29 w całej Wielkiej Brytanii, a także dalszych 12 na terenie USA, gdzie powstała zależna od Go Ape spółka–córka. W miesiącach letnich, w szczycie sezonu firma zatrudnia ponad 800 pracowników. Jeżeli chodzi o wyniki finansowe, to w 2014 roku przychody firmy zamknęły się kwotą 18,7 miliona funtów, a dochód przed opodatkowaniem wyniósł 2,9 miliona funtów. W porównaniu z 2013 rokiem, stanowi to wzrost o 32%.
Jak mówi analityk Daphne Kasriel-Alexander z grupy badawczej Euromonitor International cyt. „sukces Go Ape pokazuje, że ciągle rośnie grupa ludzi, którzy pragną w niekonwencjonalny sposób spędzać swój wolny czas. Ludziom znudziły się tradycyjne wakacyjne rozrywki i wielu z nich nastawia się na swoiste kolekcjonowanie wrażeń”. Tych trendów świadomi są także państwo Mayhew. Zauważyli, że w miesiącach zimowych, kiedy klientów z natury jest o wiele mniej można zagospodarować czas dla miłośników adrenaliny w inny sposób. W 2014 roku powołali więc do życia firmę Air Space, pod której szyldem działają już dwa kryte parki trampolinowe. Air Space szybko zdobyła klientów, gdyż można tam skorzystać z różnego rodzaju atrakcji niezależnie od pogody. Jak mówi Tristan Mayhew cyt. „teraz moją ambicją jest, aby obie nasze firmy rozwijały się równie szybko”.