Jeśli ktoś sądzi, że świat biznesu jest niedostępny dla nastoletnich przedsiębiorców, jest w poważnym błędzie. Jako dowód możliwości młodych, serwis BBC przedstawił inspirujące historie, których bohaterowie rozpoczęli działalność biznesową przed ukończeniem piętnastu lat.
Leanna Archer ma obecnie 18 lat, ale przygodę z produkcją i handlem zaczęła dziesięć lat wcześniej. Pierwszym produktem, jaki oferowała pochodząca z Nowego Jorku dziewczynka, był preparat do włosów oparty na recepturze jej prababci z Haiti. Znajomi często pytali Leanne, co robi, że ma takie piękne włosy, a ona opowiadała im o swoim sekrecie i stosowanych miksturach. Wiele osób było zainteresowanych wypróbowaniem specyfików, więc przyszła bizneswoman zdecydowała się na sporządzenie pierwszych próbek swoich specyfików, a następnie na ich sprzedaż. Początkowo wszystkie składniki mieszała sama, w piwnicy rodzinnego domu, zaś teraz zatrudnia osiem osób, a roczne przychody ze sprzedaży kształtują się na poziomie pół miliona dolarów. Według niej największą barierą do pokonania, było zmuszenie dorosłych, by traktowali ją poważnie.
Drugi z bohaterów, Anshul Samar, swoje pierwsze biznesowe kroki stawiał w wieku 12 lat, kiedy wymyślił sposób na uatrakcyjnienie nauki chemii. Jako miłośnik tego przedmiotu, stworzył grę karcianą o nazwie Elementeo, która ułatwia poznanie i zrozumienie układu okresowego pierwiastków. Opowiadając o początkach swojego biznesu, Anshul wspomina, jak jako trzynastolatek dużo chorował i miał czas na rozwinięcie pomysłu. Gdy miał 14 lat, gra – dzięki finansowemu wsparciu lokalnej społeczności – została wyprodukowana w nakładzie 5 tysięcy egzemplarzy, które rozeszły się jak ciepłe bułeczki. W kolejnych latach gra doczekała się drugiej, zaktualizowanej wersji, a także jest dostępna w formie aplikacji. Zdaniem młodego przedsiębiorcy, w przypadku wczesnego startu w świecie biznesu, ewentualne niepowodzenie nie wiąże się z poważniejszymi konsekwencjami, a życie toczy się dalej.
BBC opisuje również losy nieco starszych Ludwicka Marishane’a, który osiągnął sukces w wieku 17 lat tworząc DryBath – żel zastępujący mydło i wodę oraz Ilwady Elman, która mając 19 lat zaczęła pomagać ofiarom przemocy seksualnej w Mogadiszu. Ich historie dowodzą, że najmłodsi również mają szansę na sukces w biznesie, wystarczy tylko chcieć.