Uwielbiają ją dzieci na całym świecie. Jest słodkim dodatkiem do kanapek, naleśników i gofrów oraz składnikiem deserów i ciast. Nutella, bo o niej mowa, podbiła serca i podniebienia wielu konsumentów, doczekując się coraz lepiej radzącej sobie konkurencji. Ostatnio producent legendarnego kremu czekoladowego wygrał sprawę sądową z jednym z rywali, który utrzymywał, że jego analogiczny do Nutelli produkt Choco, jest od niej zdrowszy i bardziej przyjazny środowisku, ponieważ nie zawiera oleju palmowego.
Według doniesień TIME Magazine, spór rozpoczął się w 2013 roku, kiedy to belgijska sieć supermarketów Delhaize zainicjowała kampanię reklamową, w której znalazło się kontrowersyjne twierdzenie. Teraz sąd orzekł, że nie było ku niemu podstaw. Dlaczego? W składzie Choco znaleźć można olej słonecznikowy, masło kakaowe i olej kokosowy. Natomiast Nutella zawiera orzechy laskowe, cukier, olej palmowy i masę kakaową. Ferrero, producent popularnego kremu czekoladowego twierdzi, że kampania wprowadzała konsumentów w błąd i zaszkodziła marce.
Belgijski sąd podzielił argumentację, iż bezprawne jest twierdzenie, że krem czekoladowy bez zawartości oleju palmowego jest przyjaźniejszy dla środowiska i ma lepsze właściwości odżywcze niż ten, który go zawiera. Komentując wydane orzeczenie rzecznik Choco podkreślił, że firma nadal będzie tworzyć innowacyjne i inspirujące produkty. Zdaniem przedstawicieli Choco, szum medialny związany z procesem nie odbił się negatywnie na wynikach sprzedaży. Stało się wręcz przeciwnie.
W pozwie Ferrero domagało się również, by Choco zmieniło nazwę ze względu na to, że nie zawiera czekolady. Ten argument nie został jednak uznany przez sąd i wspomniany wniosek oddalono. Na mocy wyroku, sieć Delhaize będzie musiała zapłacić 28 tys. dolarów za każde udokumentowane rozpowszechnienie spornej treści. Warto jednak pamiętać, że niezależnie od opinii sądu, olej palmowy nie jest najzdrowszym składnikiem żywności, a jego pozyskiwanie bardzo często prowadzi do dewastacji przyrody.