Jak się okazuje, Toyota nie jest jedynym producentem samochodów, który ma powody do zadowolenia ze swoich wyników finansowych. Na początku tygodnia Jaguar Land Rover (JLR) ogłosił, że w ostatnich trzech miesiącach 2013 r. osiągnął zysk ponad dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Producent luksusowych aut zakończył kwartał z przychodami na poziomie 5,3 mld funtów i zyskiem w wysokości 842 mln funtów. To bardzo dobry wynik. Dla porównania, rok temu zyski JLR w tym samym okresie wyniosły jedynie 404 mln funtów.
Duża popularność modeli Jaguara XJ i XF oraz Range Rovera Sport napędziła sprzedaż koncernu. W trzecim kwartale roku finansowego wzrosła ona o 27% rok do roku i wyniosła 112.172 sztuk. Odnosząc się do ostatnich wyników finansowych JLR, dyrektor zarządzający dr Ralf Speth oświadczył, że są one świadectwem wysokiej jakości oferowanych produktów, wyróżnianych w wielu plebiscytach. Podkreślił, iż modelom marek Jaguar i Range Rover w dalszym ciągu udaje się trafiać w gusta wymagających klientów z całego świata.
BBC podało, że dobre wyniki JLR w znacznym stopniu przyczyniły się do rezultatów finansowych jego firmy-matki czyli Tata Motors – koncern osiągnął zysk na poziomie 470 mln funtów. Indyjski gigant odkupił JLR od Forda w 2008 r. za 2,3 mld dolarów i od razu rozpoczął inwestycje w badania oraz rozwój nowych modeli – jak widać, z powodzeniem. W 2013 r. nabywców znalazło rekordowe 425.006 sztuk aut z JLR. Modele tych marek były szczególnie popularne w Brazylii, Indiach, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Samodzielnie wypracowany zysk kwartalny Tata Motors wzrósł o 195%, znacznie przekraczając oczekiwania analityków.
Indyjski koncern ma jednak problemy na rodzimym rynku. Rosnące stopy procentowe oraz coraz wyższe koszty paliwa hamują sprzedaż nowych samochodów. Rozwiązaniem trudnej sytuacji mają być nowe modele zaprezentowane przez firmę w ubiegłym tygodniu na Delhi Motor Show. Wprowadzenie nowości na rynek stanowi część planu naprawczego dla funkcjonowania Tata Motors w Indiach.