Na łamach CSWB często pojawiają się doniesienia na temat największego portalu społecznościowego na świecie. Ostatnio pisaliśmy o planach Marka Zuckerberga i jego żony, dotyczących otwarcia wyjątkowej placówki edukacyjnej. Teraz przyszedł czas na informacje związane z działalnością Facebooka. Pomimo dominującej pozycji wśród mediów społecznościowych, portal ma pewien problem. Okazuje się, że jego użytkownicy zdają się być zmęczeni dzieleniem się swoim życiem na jego łamach. Skąd taki wniosek?
W świetle wyników ostatnich analiz GlobalWebIndex, zmniejsza się liczba osób, które aktualizują swój status lub regularnie publikują zdjęcia na Facebooku. Informacje na ten temat opublikowano na łamach CNN Money. Badaniem objęto dziesiątki tysięcy internautów z 34 regionów świata. Tylko 34% badanych użytkowników Facebooka oświadczyło, że aktualizowali swój status w ciągu ostatnich kilku tygodni. W analogicznym okresie w ubiegłym roku odsetek ten wynosił 50%, spadek można zatem uznać za dość znaczący.
Jeszcze bardziej zmniejszyła się liczba użytkowników udostępniających swoje zdjęcia. Odsetek publikujących tego rodzaju treści spadł z 59% w 2014 r. do 37% obecnie. Co na to sam zainteresowany? Facebook kwestionuje wyniki badań twierdząc, iż ludzie nadal chętnie dzielą się na portalu mnóstwem informacji w różnej formie. Zdaniem przedstawicieli firmy ogólny poziom wymiany pozostaje na niezmiennym, silnym poziomie. Doniesienia GlobalWebIndex wyjaśniają jednak zwiększone zainteresowanie Facebooka m.in. wprowadzeniem możliwości sprzedawania i kupowania na jego łamach.
Analizowane zjawisko jest bardzo ważne z punktu widzenia przyszłości Facebooka. Jeśli bowiem ludzie nie dzielą się interesującą zawartością, brakuje impulsu do śledzenia i komentowania postów. A to sprawia, że użytkownicy zaczynają nudzić się danym medium. Zwłaszcza, że na rynku przybywa konkurencji, która oferuje przestrzeń do dzielenia się różnymi treściami. Bardzo modne są obecnie Instagram i Snapchat. Według danych z GlobalWebIndex, w 2012 roku użytkownicy Facebooka byli obecni średnio na ponad dwóch portalach społecznościowych (dokładnie 2,5). W 2015 r. średnia ta wzrosła do poziomu 4,3. Choć portal Zuckerberga wciąż jest liderem sieci społecznościowych, musi uważać by swojej pozycji nie stracić…