Wielu młodych, początkujących przedsiębiorców przeszukuje zasoby internetu w poszukiwaniu wyjątkowego pomysłu na własną działalność. Na łamach naszego portalu zainicjowaliśmy więc cykl wpisów, w których prezentujemy proste – ale skuteczne – koncepcje na biznes. Dzisiaj historia Roni Di Lullo, którą do rozpoczęcia działalności gospodarczej zainspirował pewien border collie o wdzięcznym imieniu Midnight. Okazało się bowiem, że pies bardzo potrzebuje… okularów przeciwsłonecznych. Co w takiej sytuacji robi kochający właściciel czworonoga? Próbuje takie okulary zdobyć. A ponieważ Di Lullo ich nie znalazła, postanowiła je wyprodukować.
Pewnego słonecznego popołudnia Roni bawiła się frisbee ze swoim psem w parku. W pewnym momencie zauważyła, że Midnight ma problemy z łapaniem zabawki, a wszystko przez oślepiające słońce. Nie zastanawiając się długo postanowiła, że musi zrobić wszystko, by ukochany czworonóg mógł korzystać w pełni z uroków pogodnych dni. Po powrocie do domu na swojej desce kreślarskiej przygotowała szkic prototypu produktu o wdzięcznej nazwie „Doggles”. Wzorowane na ludzkich, chroniące przed słońcem psie gogle, przypadły do gustu Midnight i okazały się bardzo praktyczne. Dla większej ilości entuzjastów czworonogów „Doggles” stały się dostępne w 1997 r., kiedy to pojawiły się w sprzedaży online.
Najbardziej zainteresowani wynalazkiem byli właściciele psów, których Di Lullo spotykała w trakcie spacerów z Midnight. Na rozwój swoich produktów oraz ich reklamę Roni poświęcała początkowo tylko kilka godzin w tygodniu. Na co dzień pracowała bowiem jako programistka w… Dolinie Krzemowej. W 2001 r. zrozumiała jednak, że jej gogle to nie fanaberia właścicielki psa, lecz całkiem niezły pomysł na biznes. W tym samym roku otrzymała pierwsze duże zamówienie na „Doggles” z sieci sklepów z akcesoriami dla zwierząt PetSmart.
Di Lullo nie wiedziała jeszcze wtedy, że psy cierpią z powodu wielu różnych chorób oczu. Kiedy zajęła się swoim biznesem „na poważnie” odkryła, że żadna firma nie oferuje ochronnych okularów dla psów – działała w niszy! Jak łatwo się domyślić, pomysłowa programistka szybko opatentowała swój wynalazek. W ubiegłym roku sprzedaż „Doggles” osiągnęła wartość 3 mln dolarów. Szacuje się, że w 2014 r. wpływy ze sprzedaży psich gogli będą o 1 mln dolarów wyższe. Koszt jednej pary “Doggles” oscyluje między 13,99 a 20,99 dolara. Firma Di Lullo dystrybuuje gogle przez Amazon, Petco oraz 3,5 tys. sklepów z akcesoriami dla zwierzaków na całym świecie. Jak widać sukces w biznesie można osiągnąć również dzięki miłości do psa i oślepiającemu słońcu w parku.