Nie tylko piłkarze, koszykarze czy atleci mogą stać się twarzami marek sportowych. 50 Cent i Jay Z współpracowali z Reebokiem, Kim Kardashian promowała buty Skechers, a Kanye West ma koncie kampanie dla marek takich jak Nike i Adidas. Do grona sportowych celebrytów niebawem dołączy Rihanna, która zostanie dyrektor kreatywną Pumy.
Od stycznia 2015 roku piosenkarka zajmie się damską kolekcją, pomagając przy rozwoju dotychczasowych pomysłów marki oraz tworząc nowe projekty. Jak donosi BBC, zdaniem szefostwa Pumy, Rihanna wniesie swój urok osobisty i kreatywność do świata sportowej mody. Z drugiej strony jej rola będzie również polegała na promowaniu odzieży i butów marki. Wśród innych obowiązków, wraz z Usainem Boltem i Sergio Aguero będzie uczestniczyła w kampanii Forever Faster.
CEO spółki, Bjorn Gulden, nie kryje zadowolenia z rozpoczęcia współpracy z barbadoską artystką. Do tej pory przedsiębiorstwo specjalizowało się w odzieży, obuwiu i akcesoriach piłkarskich, lekkoatletycznych i typowych dla sportów motorowych, dlatego cieszy go fakt, że pojawienie się Rihanny w szeregach Pumy oznacza rozwój działu damskiego. Z kolei Rihanna jest podekscytowana wizją efektów, które może osiągnąć w nowej pracy.
Nawet jeśli 26-latka nie sprawdzi się w roli projektantki, z pewnością przyczyni się do wzrostu popularności produktów Pumy. Sama ma duże doświadczenie w promowaniu się za pomocą mediów społecznościowych i utrzymywaniu regularnego kontaktu z fanami. Niektórzy wręcz stawiają ją za wzór zręcznego marketingu w sieci, podkreślając jej umiejętność wzbudzania zainteresowania zarówno swoim życiem prywatnym, jak i popularyzowaną muzyką, filmami czy markami. Jednak czy to wystarczy, by Rihanna podbiła świat sportowej mody?