Media społecznościowe odgrywają współcześnie bardzo dużą rolę w codziennym życiu ludzi. Za ich pomocą można umówić się na spotkanie, poinformować o ważnych wydarzeniach a nawet przejść rekrutację. Wśród treści publikowanych na popularnych portalach jest wiele zdjęć, w tym tak bardzo lubianych przez młodzież selfie. Nawiązując do tego trendu Coca-Cola wpadła na pomysł, który z pewnością ucieszył jej klientów.
Według informacji opublikowanych na łamach portalu The Drum i magazynu TIME, można już zrobić selfie butelką najpopularniejszego napoju. Jak to możliwe i czy polscy fani Coca-Coli również skorzystają z tego wynalazku? Konstrukcja „selfie butelki” opiera się na plastikowej butelce półlitrowej (zobacz). Dodatkowo wyposażono ją w podstawkę z wbudowaną kamerą. Kiedy pijący Coca-Colę przechyli butelkę pod kątem 70 stopni, automatycznie uruchamia się aparat fotograficzny, który robi selfie. Zdjęcia można później udostępnić na Snapchacie, Facebooku i Instagramie.
Projekt przemyślnej butelki opracowała agencja Gefen Team, na potrzeby prowadzonej w Izraelu kampanii „Summer Love”. To największa impreza na świeżym powietrzu w tym kraju. Jak łatwo się domyślić, klienci przyjęli gadżet entuzjastycznie. W oświadczeniu wydanym dla prasy agencja poinformowała, że użytkownicy butelki „oznaczali siebie i swoich znajomych na zrobionych zdjęciach, publikując je w różnych mediach społecznościowych”. Firma zapewnia, że trik z „selfie butelką” działa i sprawia, że „uczestnicy imprezy stają się bardziej aktywni w trakcie wydarzenia, dzięki możliwości dzielenia się specjalnymi chwilami w trakcie picia” Coca-Coli.
Niestety póki co nie wiadomo gdzie, kiedy i za ile będzie można kupić opisywany gadżet. Analitycy podkreślają jednak, że każde tego typu działanie, zwiększające zainteresowanie konsumentów napojami gazowanymi, jest dobrym posunięciem. Przede wszystkim dlatego, że w ciągu ostatnich dwóch lat ich sprzedaż spada. „Butelka selfie” może natomiast sprawić, że po Coca-Colę sięgnie większa rzesza spragnionych, w szczególności młodych ludzi.