Howard Schultz, CEO jednej z najbardziej znanych sieci kawiarnianych na świecie, jest bez wątpienia ciekawą postacią. Opinię publiczną zelektryzowała informacja, że szef Starbucksa niedługo ustąpi ze swojej funkcji. Okazuje się jednak, że pan Schultz nie udaje się na emeryturę, ani nie zmienia branży. Wręcz przeciwnie, w ramach projektu marki premium Starbucks Reserve, ma zamiar zrewolucjonizować sposób, w jaki pija się kawę. Zaintrygowani? Spieszymy z wyjaśnieniami.

Artykuł na temat wyzwania, z którym planuje zmierzyć się Howard Schultz, opublikowano na łamach portalu dla przedsiębiorców Inc.com. Głównym celem, jaki przed sobą postawił, jest pielęgnowanie pragnień klientów dotyczących wyjątkowych doznań związanych z piciem kawy. Podwaliny pod nowy projekt zostały położone 8 lat temu, a cała historia zaczęła się od wpisu Schultza w jego dzienniku. Napisał w nim „the Willy Wonka of coffee”.

Dla niewtajemniczonych, Willy Wonka to postać z książki i filmu dla dzieci. Willy jest właścicielem największej na świecie fabryki czekolady i jej wielkim miłośnikiem. CEO Starbucksa postanowił pójść w jego ślady, z tą różnicą, że wielbionym i propagowanym przez niego produktem stanie się kawa. W 2014 r. firma otworzyła w Seattle kawiarnianą mekkę o powierzchni 15 tys. stóp kwadratowych, znaną jako Starbucks Reserve Roastery and Tasting Room. W tym miejscu najlepsi bariści palą ziarna specjalnych mieszanek kaw, a następnie parzą napój z wykorzystaniem różnorodnych  metod.

Oczywiście taka kawa premium ma również odpowiednio wysoką cenę – za filiżankę o pojemności 12 uncji trzeba zapłacić 12 dolarów. Analizy rynku pokazują jednak, że kawoszy spragnionych nowych, wyjątkowych smaków ich ulubionego napoju przybywa, a co najważniejsze są gotowi na większe wydatki. Póki co firma oferuje luksusowe doznania związane z piciem kawy w Seattle, ale planuje otwarcie od 20 do 30 nowych lokalizacji Starbucks Reserve Roastery, m.in. w Nowym Jorku, Sznaghaju i Tokio, a także 1000 małych sklepów Reserve ze specjalnymi mieszankami kaw. Shultz jest przekonany, że projekt odniesie sukces. Podobnego zdania są również branżowi specjaliści. Podkreślają jednak konieczność stworzenia i utrzymania wyjątkowej atmosfery miejsc. Jak wygląda pierwsza mekka kawy Starbucksa? Możecie ją obejrzeć tutaj.