W tym roku miłośników lodów czeka niemiła niespodzianka. Przyjemność jedzenia lodów Magnum i Cornetto będzie trwała krócej, ponieważ ich producent zadecydował o zmniejszeniu porcji smakołyków. Skąd takie zmiany?
Unilever jest brytyjsko-holenderską korporacją, zajmującą się wytwarzaniem artykułów żywnościowych, środków czystości i higieny osobistej. Do oferowanych przez spółkę marek należą między innymi popularne lody Magnum i Cornetto. Kiedy znane obecnie jako Magnum Classic lody w czekoladowej polewie po raz pierwszy pojawiły się na rynku w 1989 roku, ważyły 86 gramów i miały 120 ml objętości. Tej wiosny, po ponad 25 latach lody zostaną odchudzone. I to dosłownie, ponieważ nie tylko zmniejszy się ich rozmiar, ale przede wszystkim liczba kalorii zawartych w porcji. Od tej pory otwierając opakowanie lodów Magnum lub Cornetto klienci mogą być pewni, że zjedzą nie więcej niż 250 kcal.
Jak podaje BBC, brytyjski szef spółki do spraw marketingu, Noel Clarke, przekonuje że modyfikacje są podyktowane troską o zdrowie konsumentów. Dzięki wprowadzanej zmianie klienci będą mieli większą świadomość kaloryczności deseru, po który sięgają, co w dalszej kolejności ułatwi im dbanie o zrównoważoną dietę bez konieczności rezygnacji z ulubionych słodyczy. Równocześnie Unilever zamierza całkowicie wycofać ze sprzedaży niektóre produkty, a wśród nich Magnum Infinity Chocolate & Caramel, Magnum Infinity Chocolate i Cornetto Choc ‘N’ Ball. Wartość przychodów generowanych do tej pory ze sprzedaży wycofywanych lodów wynosiła około 5,5 milionów funtów.
Odchudzając Magnum i Cornetto, Unilever chce pomóc klientom w podejmowaniu zdrowych decyzji. Ciekawe tylko czy za tę pomoc klienci będą musieli zapłacić czy też wraz ze zmniejszeniem rozmiarów lodów, zmniejszy się ich cena.