Najbardziej znana sieć społecznościowa na świecie nie ustaje w wysiłkach, by utrzymać zainteresowanie ze strony użytkowników. A przy okazji nie stracić pieniędzy wpłacanych przez różne firmy, które korzystają z możliwości zbierania informacji czy promocji, jakie daje Facebooku. Portal Zuckerberga wprowadził więc kolejną funkcjonalność, polegającą na możliwości zamawiania posiłków z restauracji, a także kupowania biletów czy rezerwowania wizyt w salonach kosmetycznych, fryzjerskich lub spa.
Uruchomiona w ramach Facebooka na początku października platforma Marketplace, ma pozwolić ludziom kupować i sprzedawać na rynku lokalnym. Niestety póki co ta funkcjonalność jest dostępna tylko dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii. Jak informuje magazyn TIME, Facebook, z którego usług korzysta miesięcznie około 1,7 mld użytkowników zapowiedział, że do nowej funkcjonalności zamierza dodać również możliwość rekomendowania miejsc wartych odwiedzenia, takich jak restauracje czy salony kosmetyczne.
Platforma ma przynosić korzyści zarówno klientom, jak i lokalnym biznesom aktywnym na Facebooku. W związku z tym bardzo szybko i prosto można za jej pośrednictwem zamówić jedzenie, przejrzeć ofertę i umówić spotkanie w spa lub salonie fryzjerskim. Co ważne, możliwe jest również poproszenie lokalnego przedsiębiorcy o wycenę lub zdobycie biletów na film, koncert czy przedstawienie. Czy nowe funkcje zyskają przychylność użytkowników Facebooka?
Biorąc pod uwagę fakt, że wielu ludzi spędza na portalu bardzo dużo czasu wymieniając się ze znajomymi różnymi treściami, szanse na to są spore. Zwłaszcza że Facebook jest również miejscem umawiania się nie spotkania i wymieniania informacjami na temat produktów i usług. Dla przykładu koleżanki rozmawiające o kwestiach związanych z dbaniem o urodę, mogą od razu zamówić wizytę u kosmetyczki lub w spa. A panowie wymieniający uwagi o wynikach meczu, będą mogli zlecić dowóz pizzy do każdego z nich. Z pewnością jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i klientów, którzy cenią sobie oszczędność czasu.