Z okazji Międzynarodowych Targów Tekstylnych Première Vision w Paryżu Francuski Instytut Mody opublikował w połowie września raport na temat rynku odzieżowego we Francji i Europie. Chociaż może się wydawać, że dbałość o ubiór jest domeną kobiet, w niektórych grupach wiekowych to mężczyźni są skłonni płacić więcej za modny wygląd.
Z francuskiego opracowania wynika, że mężczyźni w wieku od 25 do 34 lat wydają więcej na ubrania niż kobiety w tym samym wieku. Kwota, którą panowie przeznaczają na stroje wynosi średnio 371 euro rocznie, zaś panie przeznaczają na ten cel o 9 euro mniej. Jednak zarówno w młodszej i starszej grupie wiekowej kobiety wydają na ubrania znacznie więcej pieniędzy niż mężczyźni. Na przykład panie w wieku od 45 do 54 lat na uzupełnienie swojej garderoby przeznaczają przeciętnie 481 euro, a ich równolatkowie jedynie 274 euro.
Grupą, która generuje dużą część przychodów sklepów odzieżowych we Francji jest młodzież w wieku od 15 do 24 lat. Choć stanowi ona 15% populacji, jej łączne wydatki opiewają na kwotę 5 miliardów euro, czyli 25% wartości rynku. Od 2008 roku, mimo kryzysu ekonomicznego, kwoty przeznaczane przez francuską młodzież na odzież wzrastają o około 1% rocznie. W porównaniu do młodzieży z Niemiec czy Wielkiej Brytanii młodzi Francuzi, podobnie jak Włosi, poświęcają więcej środków na to by wyglądać modnie. Ciekawe, że niemal jedna trzecia Brytyjczyków w wieku od 15 do 24 lat nie prosi rodziców o pieniądze na zakupy odzieżowe, zaś 20% Włochów pokrywa wydatki na modne stroje wyłącznie z konta taty czy mamy.
Warto też zauważyć, że dla części młodzieży wspólne wyjście do centrum handlowego jest doskonałą rozrywką i sposobem na spędzenie wolnego czasu – 66% młodych mężczyzn i 74% dziewczyn wybiera się na zakupy w towarzystwie przyjaciół. Nic więc dziwnego, że ponad 80% z nich kupuje odzież tych samych marek, co ich znajomi.